De ce acum e mai dificil ca oricand sa faci imobiliare?
Ne aflam in plina era a informatiilor. Totul se misca cu o viteza ametitoare. Si cum in real estate este vorba despre comunicare si schimb de informatii iata-ne prinsi, fara sa vrem, intr-o valtoare de nedescris. Auzim din ce in ce mai mult in preajma noastra cuvintele “nu am timp”. Perturbatiile si distragerile de tot felul ne invadeaza spatiul, nu mai avem timp sa facem ce ne place sau ce trebuie sa facem. Da, n-avem timp…
Tehnologia isi spune cuvantul...
Prin 93-98 domeniul imobiliar arata ca o jungla, plina de hatisuri, fara reguli de joc. Nu era nici o tehnologie, nu stiam ce-i aia. Nu exista conectare la internet, corespondenta se facea prin posta sau fax, iar vanzarile se bazau pe anunturile date-n ziar, pe felul cum interactionai cu clientul, si mai ales pe recomandari.
In perioada 2009-2014, in timpul crizei financiare am suferit dar am invatat o lectie importanta: daca lucrezi profi si oferi calitate, prin serviciile prestate, rezisti cu brio in piata chiar daca lucrurile se misca foarte incet - putine oferte si cererea mica - si toate astea in timp ce aproape zilnic mai falimenta cate o agentie sau cate un agent care lucra pe cont propriu.
Astazi, de cele mai multe ori suntem coplesiti de ce avem de facut pentru a finaliza o vanzare, doua pe luna: prospectarea pietei cu telefoane de dat, intalniri si conversatii, marketarea proprietatilor, e-mailuri, social media-facebook, newslettere, negocieri, obiectii de tratat, acte de semnat… Sa faci imobiliare pare usor la prima vedere si in timp ce tehnologia ia avant serviciile noastre se vand parca din ce in ce mai greu, sa “inchidem” o vanzare e din ce in ce mai dificil.
Pana la urma, noi, agentii imobiliari, din asta traim, asta e afacerea noastra, asta ne place sa facem si asta facem. Si asta ti-o spun din perspectiva unui agent imobiliar care traieste din vanzarile realizate si din trainingurile si consultatiile pe care le ofer.
In toata viteza asta, in cursa in care suntem prinsi, ar trebui sa ne oprim un pic si sa ne intrebam ce este cu adevarat important pentru noi? Sa facem doar vanzarea sau sa crestem o relatie? Pentru ca rezultatele in real estate nu vin doar din conversia leadurilor in clienti.
Imobiliarele tin de ratiune, e adevarat, dar cum la baza oricarei vanzari sta o emotie denota faptul ca imobiliarele au si un caracter uman. E nevoie sa empatizezi cu clientii, sa le intelegi nevoile, modul in care gandesc si felul in care simt.
Pentru ca decizia de a vinde sau a cumpara are in spate intotdeauna o emotie. Chiar daca odata decizia luata o justicam dpdv rational. Asa functionam noi oamenii dintotdeauna si asa va fi mereu.
SECRETUL CUM SA FACI IMOBILIARE ETIC SI EFICIENT
Daca ai 20 de ani, sau mai mult, in imobiliare stii si tu, ca si mine, cum e sa lucrezi fara tehnologie. Stii cum erau vremurile de altadata cand “faceai” ziarul, cand tineai baza de date intr-un caiet, mergeai la vizionare fara nici un contract, n-aveai nimic semnat cu vanzatorul si te asteptai, intr-un final, dupa ce se semna la notar sa-ti dea macar … ceva…
Ce s-a intamplat pe urma, odata cu tehnologizarea, nu a facut decat sa ne puna pe pilot automat si sa ne indeparteze si mai mult de intelegerea emotionala a vanzarilor. Am devenit specialisti in ceea ce facem doar ca am uitat cum sa actionam si cum sa punem emotie in derularea unei tranzactii.
Cursul Agent Power Launch este unul din seria de traininguri, Real Estate Practitioner – R.E.P. - si are ca scop invatarea unui mod de lucru corect cu clientii vanzatori si cumparatori, care sunt pasii unei tranzactii imobiliare si cum sa incheiem contractul in forma autentica la notariat astfel incat satisfactia si multumirea clientului sa fie pe primul loc…